Salzburska Msza Maryjna

Na płycie Salzburska Msza Maryjna znalazł się program będący rekonstrukcją tzw. liturgii salzburskiej, czyli repertuar, który z powodzeniem mógł być wykonany pod koniec XVIII wieku podczas jednego z nabożeństw w kościele w Salzburgu. Dzięki tak ułożonemu programowi możemy przenieść się w czasie do 1777 roku, z którego pochodzi większość prezentowanej muzyki. 

Cena: 40 zł
Liczba sztuk

Opis

Premiera albumu: 2015

Dystrybutor: Universal Music Polska

Dyrygent: Andrzej Kosendiak

Wykonawcy:

Piotr Alexewicz, Kacper Dawiec, Marcin Liweń, Maciej Gocman, Jerzy Butryn, Chór Chłopięcy NFM, Artyści Chóru NFM, Wrocław Baroque Ensemble

Program:

INTROITUS: Sonata B-dur KV 212 (1775)
KYRIE: Missa brevis B-dur KV 275 (1777)
GLORIA: Missa brevis B-dur KV 275
GRADUALE ad Festum B.M.V.: Sancta Maria, Mater Dei F-dur KV 273 (1777)
CREDO: Missa brevis B-dur KV 275 3´59
OFFERTORIUM de B.M.V.: Alma Dei creatoris F-dur KV 277 (1777)
SANCTUS: Missa brevis B-dur KV 275
BENEDICTUS: Missa brevis B-dur KV 275
SONATA PER L’ELEVATIONE: Sonata Es-dur 67 (1772?)
AGNUS DEI: Missa brevis B-dur KV 275
DONA NOBIS: Missa brevis B-dur KV 275
COMMUNIO: Sonata F-dur KV 244 (1776)
POSTCOMMUNIO: Sonata F-dur KV 224 (1780)
POSTLUDIUM: Ave verum Corpus D-dur KV 618 (1791)

Opis:

Na płycie Salzburska Msza Maryjna znalazł się program będący rekonstrukcją tzw. liturgii salzburskiej, czyli repertuar, który z powodzeniem mógł być wykonany pod koniec XVIII wieku podczas jednego z nabożeństw w kościele w Salzburgu. Dzięki tak ułożonemu programowi możemy przenieść się w czasie do 1777 roku, z którego pochodzi większość prezentowanej muzyki. Mozart miał wtedy dwadzieścia jeden lat, był w pełni ukształtowanym, choć nadal bardzo młodym kompozytorem. Missa brevis B-dur KV 275 pochodzi z końca 1777 roku, jej obsadę stanowi czworo solistów, chór czterogłosowy i niewielkie towarzyszenie instrumentalne. Oprócz wspomnianej Mszy B-dur Mozarta na krążku znalazły się motety Alma Dei Creatoris i Sancta Maria, Mater Dei, a także cztery sonaty kościelne, które nagrane zostały naprzemiennie z częściami mszy, tak, jak mogłoby to zabrzmieć podczas XVIII-wiecznej liturgii.
Zrealizowana pod dyrekcją Andrzeja Kosendiaka z udziałem artystów Chóru NFM i Wrocław Baroque Ensemble płyta jest pierwszą CD nagraną przez działający w ramach Narodowego Forum Muzyki Chór Chłopięcy NFM. Jest to wyjątkowy, złożony z młodych chórzystów zespół,  który aktywnie uczestniczy w życiu artystycznym miasta, występując z najlepszymi dyrygentami oraz zespołami. Formacja ta, założona w 2009 roku przez Andrzeja Kosendiaka, działa na wzór posiadających wielowiekową tradycję chórów chłopięcych w największych europejskich ośrodkach muzycznych.

Zobacz również

Wszystkie wydarzenia
Szczegóły wydarzenia
Grafika Letniej Akademii Malucha

Letnia Akademia Malucha

Zajęcia dla rodziców z dziećmi
NFM, sale koncertowe
Szczegóły wydarzenia
Grafika Letniej Akademii Malucha

Letnia Akademia Malucha

Zajęcia dla rodziców z dziećmi
NFM, sale koncertowe
Szczegóły wydarzenia
Grafika Letniej Akademii Malucha

Letnia Akademia Malucha

Zajęcia dla rodziców z dziećmi
NFM, sale koncertowe
Szczegóły wydarzenia
Grafika Letniej Akademii Malucha

Letnia Akademia Malucha

Zajęcia dla rodziców z dziećmi
NFM, sale koncertowe
Szczegóły wydarzenia
Grafika Letniej Akademii Malucha

Letnia Akademia Malucha

Zajęcia dla rodziców z dziećmi
NFM, sale koncertowe
Szczegóły wydarzenia
Gregory Porter / fot. archiwum artysty

Gregory Porter

All Rise Tour
NFM, Sala Główna
Szczegóły wydarzenia
grafika cylu

Metropolis. Kino organowe NFM

Tomasz Głuchowski / Michał Macewicz
NFM, Sala Główna
Szczegóły wydarzenia
Jacek Kasprzyk / fot. Maciej Zienkiewicz

Praświatłość

J. Kaspszyk / PNCHM
NFM, Sala Główna
Szczegóły wydarzenia

Tindersticks

NFM, Sala Główna
Szczegóły wydarzenia

Nosferatu – symfonia grozy. Kino organowe NFM

Filip Presseisen
NFM, Sala Główna