Salzburska Msza Maryjna

Na płycie Salzburska Msza Maryjna znalazł się program będący rekonstrukcją tzw. liturgii salzburskiej, czyli repertuar, który z powodzeniem mógł być wykonany pod koniec XVIII wieku podczas jednego z nabożeństw w kościele w Salzburgu. Dzięki tak ułożonemu programowi możemy przenieść się w czasie do 1777 roku, z którego pochodzi większość prezentowanej muzyki. 

Cena: 40 zł
Liczba sztuk

Opis

Premiera albumu: 2015

Dystrybutor: Universal Music Polska

Dyrygent: Andrzej Kosendiak

Wykonawcy:

Piotr Alexewicz, Kacper Dawiec, Marcin Liweń, Maciej Gocman, Jerzy Butryn, Chór Chłopięcy NFM, Artyści Chóru NFM, Wrocław Baroque Ensemble

Program:

INTROITUS: Sonata B-dur KV 212 (1775)
KYRIE: Missa brevis B-dur KV 275 (1777)
GLORIA: Missa brevis B-dur KV 275
GRADUALE ad Festum B.M.V.: Sancta Maria, Mater Dei F-dur KV 273 (1777)
CREDO: Missa brevis B-dur KV 275 3´59
OFFERTORIUM de B.M.V.: Alma Dei creatoris F-dur KV 277 (1777)
SANCTUS: Missa brevis B-dur KV 275
BENEDICTUS: Missa brevis B-dur KV 275
SONATA PER L’ELEVATIONE: Sonata Es-dur 67 (1772?)
AGNUS DEI: Missa brevis B-dur KV 275
DONA NOBIS: Missa brevis B-dur KV 275
COMMUNIO: Sonata F-dur KV 244 (1776)
POSTCOMMUNIO: Sonata F-dur KV 224 (1780)
POSTLUDIUM: Ave verum Corpus D-dur KV 618 (1791)

Opis:

Na płycie Salzburska Msza Maryjna znalazł się program będący rekonstrukcją tzw. liturgii salzburskiej, czyli repertuar, który z powodzeniem mógł być wykonany pod koniec XVIII wieku podczas jednego z nabożeństw w kościele w Salzburgu. Dzięki tak ułożonemu programowi możemy przenieść się w czasie do 1777 roku, z którego pochodzi większość prezentowanej muzyki. Mozart miał wtedy dwadzieścia jeden lat, był w pełni ukształtowanym, choć nadal bardzo młodym kompozytorem. Missa brevis B-dur KV 275 pochodzi z końca 1777 roku, jej obsadę stanowi czworo solistów, chór czterogłosowy i niewielkie towarzyszenie instrumentalne. Oprócz wspomnianej Mszy B-dur Mozarta na krążku znalazły się motety Alma Dei Creatoris i Sancta Maria, Mater Dei, a także cztery sonaty kościelne, które nagrane zostały naprzemiennie z częściami mszy, tak, jak mogłoby to zabrzmieć podczas XVIII-wiecznej liturgii.
Zrealizowana pod dyrekcją Andrzeja Kosendiaka z udziałem artystów Chóru NFM i Wrocław Baroque Ensemble płyta jest pierwszą CD nagraną przez działający w ramach Narodowego Forum Muzyki Chór Chłopięcy NFM. Jest to wyjątkowy, złożony z młodych chórzystów zespół,  który aktywnie uczestniczy w życiu artystycznym miasta, występując z najlepszymi dyrygentami oraz zespołami. Formacja ta, założona w 2009 roku przez Andrzeja Kosendiaka, działa na wzór posiadających wielowiekową tradycję chórów chłopięcych w największych europejskich ośrodkach muzycznych.

Zobacz również

Wszystkie wydarzenia
Szczegóły wydarzenia

Rock’n’rollowa zadyma

Muzyczne poranki dla maluchów
NFM, Sala Czarna
Szczegóły wydarzenia

Rock’n’rollowa zadyma

Muzyczne poranki dla maluchów
NFM, Sala Czarna
Szczegóły wydarzenia

Rock’n’rollowa zadyma

Muzyczne poranki dla maluchów
NFM, Sala Czarna
Szczegóły wydarzenia

Rock’n’rollowa zadyma

Muzyczne poranki dla maluchów
NFM, Sala Czarna
Szczegóły wydarzenia

Dni piękna

Chór Dziewczęcy „Vognyk”/ Chór Chłopięcy „Dzvinochok”
Bazylika mniejsza pw. św. Elżbiety
Szczegóły wydarzenia
Polish Cello Quartet / fot. Łukasz Rajchert

Phoenix Koncert w ramach 32. Eckelshausener Musiktage

Polish Cello Quartet
Niemcy, Buchenau, Manfred Roth Atrium
Szczegóły wydarzenia
Andrzej Bauer / fot. Krutowicz

Obraz, światło, dźwięk

Koncert multimedialny
NFM, Sala Czerwona / foyer-3
Szczegóły wydarzenia
Mateusz Feliński / fot;. Łukasz Rajchert

Minotaur

Performance
NFM, foyer
Szczegóły wydarzenia
Adam Bałdych / fot. Kasia Staczyk

Smyczki

Finał festiwalu Musica Polonica Nova
NFM, Sala Główna
Szczegóły wydarzenia

Włodek Pawlik Trio | odwołany

NFM, Sala Główna