Moniuszko. Litanie Ostrobramskie

Na tle imponującej liczby osiemnastowiecznych muzycznych ujęć litanii, w kolejnym stuleciu ich liczba...

Cena: 26 zł
Liczba sztuk

Opis

Premiera albumu: 2015

Dystrybutor: Dressler

Dyrygent: Jacek Kaspszyk

Wykonawcy:

Anna Dennis, Markéta Cukrová, Virgil Hartinger, Jarosław Bręk, Chór Polskiego Radia, Izabela Polakowska, Magdalena Lisak, Wrocławska Orkiestra Barokowa

Program:

1. Litany No. 1: I. Kyrie eleison
2. Litany No. 1: II. Sancta Maria, ora pro nobis
3. Litany No. 1: III. Salus infirmorum, ora pro nobis
4. Litany No. 1: IV. Agnus Dei
5. Litany No. 2: I. Kyrie eleison
6. Litany No. 2: II. Christe audi nos
7. Litany No. 2: III. Sancta Maria, ora ...
8. Litany No. 2: IV. Rosa mystica, ora pro
9. Litany No. 2: V. Agnus Dei
10. Litany No. 3: I. Kyrie eleison
11. Litany No. 3: II. Christe audi nos
12. Litany No. 3: III. Sancta Maria, ora pro nobis
13. Litany No. 3: IV. Janua coeli, ora pro nobis
14. Litany No. 3: V. Agnus Dei
15. Litany No. 4: I. Kyrie eleison
16. Litany No. 4: II. Christe audi nos
17. Litany No. 4: III. Refugium peccatorum, ora pro ...
18. Litany No. 4: IV. Agnus Dei

Opis:

Płyta prezentuje najnowsze nagranie czterech „Litanii ostrobramskich” Stanisława Moniuszki i wydana została w „Serii Moniuszkowskiej” Programu Drugiego Polskiego Radia. W nagraniu udział wzięli wybitni soliści i wokaliści oraz Chór Polskiego Radia i Wrocławska Orkiestra Barokowa. Całość poprowadził Jacek Kaspszyk.
Na tle imponującej liczby osiemnastowiecznych muzycznych ujęć litanii (m.in. J. A. Hasse, M. Haydn, W. A. Mozart) w kolejnym stuleciu ich liczba bardzo zmalała, ograniczając się do lokalnych twórców, zwłaszcza tych związanych z sanktuariami maryjnymi. Moniuszko w swych litaniach zasadniczo nie odwoływał się do żadnej tradycji ich umuzyczniania, zaniechał także jakichkolwiek odniesień „historyzujących”, tworząc dzieła wysoce oryginalne. W każdej litanii występuje chór i soliści, którym (w trzech pierwszych utworach) towarzyszy orkiestra: w „I Litanii” dość skromna, w „II” - „klasyczna”, w „III” - najokazalsza, z powiększoną sekcją dętą i kotłami. „Litania IV” zachowała się tylko w wersji na głosy wokalne i fortepian, choć prawdopodobne, iż także miała mieć wersję orkiestrową.

Zobacz również

Wszystkie wydarzenia
Szczegóły wydarzenia

Rock’n’rollowa zadyma

Muzyczne poranki dla maluchów
NFM, Sala Czarna
Szczegóły wydarzenia

Rock’n’rollowa zadyma

Muzyczne poranki dla maluchów
NFM, Sala Czarna
Szczegóły wydarzenia

Rock’n’rollowa zadyma

Muzyczne poranki dla maluchów
NFM, Sala Czarna
Szczegóły wydarzenia

Rock’n’rollowa zadyma

Muzyczne poranki dla maluchów
NFM, Sala Czarna
Szczegóły wydarzenia

Dni piękna

Chór Dziewczęcy „Vognyk”/ Chór Chłopięcy „Dzvinochok”
Bazylika mniejsza pw. św. Elżbiety
Szczegóły wydarzenia
Polish Cello Quartet / fot. Łukasz Rajchert

Phoenix Koncert w ramach 32. Eckelshausener Musiktage

Polish Cello Quartet
Niemcy, Buchenau, Manfred Roth Atrium
Szczegóły wydarzenia
Andrzej Bauer / fot. Krutowicz

Obraz, światło, dźwięk

Koncert multimedialny
NFM, Sala Czerwona / foyer-3
Szczegóły wydarzenia
Mateusz Feliński / fot;. Łukasz Rajchert

Minotaur

Performance
NFM, foyer
Szczegóły wydarzenia
Adam Bałdych / fot. Kasia Staczyk

Smyczki

Finał festiwalu Musica Polonica Nova
NFM, Sala Główna
Szczegóły wydarzenia

Włodek Pawlik Trio | odwołany

NFM, Sala Główna